این نماینده مردم در مجلس یازدهم، ضمن انتقاد از غفلت وزیر کار از ارائه برنامه برای حمایت از جامعه معلولان تاکید کرد که وی باید به سرعت مشکلات بازنشستگان، معلولان، بیکاری جوانان و تامین اجتماعی را برطرف کرده و بر زخم‌های کهنه آنها مرهمی بگذارد.

یزدفردا"این نماینده مردم در مجلس یازدهم، ضمن انتقاد از غفلت وزیر کار از ارائه برنامه برای حمایت از جامعه معلولان تاکید کرد که وی باید به سرعت مشکلات بازنشستگان، معلولان، بیکاری جوانان و تامین اجتماعی را برطرف کرده و بر زخم‌های کهنه آنها مرهمی بگذارد.
عبدالناصر درخشان در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مواردی که صولت مرتضوی باید برای اداره وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد توجه قرار دهد، گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید بهبود وضعیت بازنشستگان در شرایطی که با مشکلات متعدد معیشتی مواجه هستند را در اولویت دستورکار خود قرار داده و از حقوقشان به بهترین نحو دفاع کند، چرا که این قشر با مشکلات مضاعفی در حوزه‌های درمان و تامین معیشت مواجه هستند.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، راسک، بمپور، دلگان، فنوج ، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اشتغال از دیگر موضوعات مهمی است که باید در جهت رفع آن در کشور برنامه جدی داشته باشد و برای رفع مشکلات جمعیت عظیمی از افرادی که یا فاقد شغل هستند یا در مشاغل کاذبی فعالیت داشته و از بیمه و سایر رفاهیات بی‌بهره هستند، تدبیری بیندیشد.

وی خاطرنشان کرد: البته نکته قابل تامل در خصوص برنامه‌های آقای مرتضوی برای اداره این وزراتخانه گسترده و مهم این است که در حوزه حمایت از معلولان هیچ برنامه‌ای ارائه نداده است و این در حالی است که این قشر با مشکلات متعددی مواجه بوده و همچنان در انتظار اجرای قانون حمایت از معلولان هستند که در دوره‌های مدیریتی مختلف مورد غفلت قرار گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در حوزه بهداشت و درمان و تامین اجتماعی که جامعه هدف بالغ بر 45 میلیون نفر را در قالب پوشش بیمه تامین اجتماعی دارد نیز برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما تا 4 ماه آینده نیز صبر می‌کنیم و برنامه‌های آقای مرتضوی را برای اداره این وزارتخانه که مدت زمان طولانی فاقد وزیر بوده و دچار نابسامانی شده را آنالیز خواهیم کرد، امیدواریم که وی بتواند به سرعت مشکلات بازنشستگان، معلولان، بیکاری جوانان و تامین اجتماعی را برطرف کرده و بر زخم‌های کهنه آنها مرهمی بگذارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا